classroom environments project
İngilizce
Zümresi
Proje İsmi : Sınıf Objeleri
ve Sınıf Kuralları
Proje Alanı : 5.6.7 ve 8. Sınıf Şubeleri
Project’s name : Classroom Environments And School Rules
Projenin Konusu ve
Amacı :
Dil öğreniminde öğrencinin
de sürece etkin katılımı da öğrenim
prensipleri açısından oldukça önemli olduğu için İmam hatip lisesi olarak basit
ama uygulanabilir ve öğrencilerin sürece en üst seviyede katılımını sağlayacak
bir proje düşündük. Bu yüzden öğrencileri hem bir şeyler hazırlamaya sevk etmek
hem de yarışma heyecanıyla verilen görevleri daha da istekli biçimde yerine getirebilmesini
hedefledik. İyi bir şeyler yapmak için çok fazla bir maliyete veya ortam
değişikliğine gerek yoktur.Önemli olan öğrenmeye katkısı olması ve hayata yakın
olup işe yarıyor olmasıdır.
Bu projeyi henüz İngilizceyi yeni
öğrenmeye başlayan orta kısım öğrencileri
ve ilk defa okulumuza gelen 9.
Sınıf öğrencilerine yaptırdık. Her şubedeki öğrenciler sınıftaki eşyaların
İngilizcelerini yazdılar. Böylece gün boyu sınıfta oldukları için sınıftaki
objelerin isimlerini öğrenmeleri sağlandı. Ayrıca sınıf kurallarını ve hijyen
kurallarını İngilizce poster şeklinde
hazırladılar. Böylece bu kurallarını daha kolay benimsemeleri hem de İngilizce
emir kiplerini daha kolay öğrenmeleri sağlanmış oldu. Hazırlamış oldukları
materyaller sınıfta uzun süre kalacağı için öğrenmeye katkı sağlayacaktır.
Öğrenmede tekrarın önemi bilinmektedir. Sınıfa her girdiklerinde “welcome “
yazısını görmeleri onlara kelimenin anlamını yaşayarak öğretme fırsatı verir. Bilhassa
proje hazırlama sürecindeki öğrenme materyaliyle karşı karşıya kalmaları bile
öğrenmeye etki eder.Belki aradan yıllar geçse bile bir kelimeyi sınıf süslemesinde kullandığı için öğrenci 30
dakika ayırdığı için daha rahat hatırlayacaktır.
inghoca inghoca
Puanlama :
Sınıf/ Puan tablosu
(10 üzerinden)
|
1.gözlemci
|
2. gözlemci
|
3.gözlemci
|
4.gözlemci
|
Toplam Puan
|
5/A
|
5
|
4
|
4
|
5
|
18
|
5/B
|
6
|
5
|
5
|
5
|
21
|
5/C
|
5
|
6
|
6
|
“7
|
25
|
5/D
|
6
|
7
|
7
|
8
|
28
|
6/A
|
5
|
6
|
5
|
6
|
22
|
6/B
|
6
|
5
|
5
|
6
|
22
|
6/C
|
7
|
8
|
6
|
9
|
30
|
6/D
|
8
|
7
|
8
|
10
|
33
|
7/A
|
8
|
9
|
8
|
9
|
34
|
7/B
|
7
|
8
|
6
|
8
|
29
|
7/C
|
8
|
7
|
7
|
8
|
30
|
7/D
|
10
|
9
|
10
|
10
|
39
|
9/A
|
8
|
9
|
7
|
8
|
32
|
9/B
|
8
|
7
|
6
|
8
|
29
|
9/C
|
7
|
6
|
5
|
7
|
25
|
9/D
|
7
|
6
|
5
|
8
|
26
|
Sonuç
: Yapılan puanlama sonucuna göre 7/D
sınıfı 39 puan alarak birinci olmuştur.Öğrencilerimize İngilizce öğretmenleri
adına öğrenmeyi ve çalışmayı özendirme adına ufak bir hediye aldık. Öğrencilerimizin
süreç içerisinde ingilizceye karşı ilgisini uyandırabildiysek ne mutlu bize.








Yorumlar
Yorum Gönder